Claire Waffel (Berlin) helyspecifikus installációja és performansza Pere Ferrera Bertran (Berlin) zenei kíséretével
Időpont: 2015. április 30.
Ajtónyitás: 17 óra
Performansz: 18 – 18.30 között
Italok és csitcset: este 10 óráig
Helyszín: Igor Metropol, Budapest 1116, Sztregova utca 1., 4. emelet
Claire Waffel installációja és performansza Budapest egy ismert közterével foglalkozik: feltérképezi annak múltját, elemeire bontja jelenlegi állapotát és kortárs fogyasztói kontextusba helyezi azt. Az egykori Corvin Áruházat a Blaha Lujza téren az 1920as évek végén a technikai újításaiért, például az akkor rendkívül korszerű beépített mozgólépcsőiért, és klasszicizáló építészeti megoldásaiért csodálták. Az áruház a kívánatos fogyasztási termékek mellett kulturális eseményeknek is teret adott, mint a közösségi televíziós közvetítések vagy művészeti kiállítások. Később az épület megjelenése a felismerhetetlenségig megváltozott: a homlokzatra applikált alumíniumburok a városi fejlődésről és hanyatlásról tanúskodik. Claire Waffel konceptuális projektjei során gyakran nyúl olyan kificamodott struktúrákhoz, legyenek azok személyek, tájak vagy épületek, ahol különböző időszakok és ideológiák keverednek egymással vagy egyidejűleg vannak jelen. Budapest projektje a fogyasztói szokások változásán keresztül az építészet és a történelmi emlékezet kapcsolatát vizsgálja. A „Kommerz was yesterday” egy audiovizuális előadás, amely során a képi és hanganyagon keresztül ismert szerkezetek széttöredezve, hozadékos rétegeire csupaszítva jelennek meg, új narratíváknak engedve teret.
Pere Ferrera Bertran is a musician from Barcelona currently living in Berlin. He studied modern music at l’Aula de Música and won an award at „Barcelona Visual Sound 2009” as well as working on various soundtrack projects such as the „Subsòls” documentary. In Berlin Pere is actively involved in the independent music scene, composing and playing live with various projects like „The Cat Talked” and „Peppercat”.
A project by Igor Metropol (Katja Melzer & Lukács Nóra), presented in the frame of the first Off-Biennial Budapest and supported by Goethe-Institut Budapest.